Odchudzanie to pokuta czy wyzwanie? Od niniejszego zagadnienia Jan Gaca rozpoczyna swoje wykłady. Informuje, iż nastawienie może być najważniejsze. Jeżeli jest pozytywne, pomaga podtrzymać motywację lub osiągnąć efekty. Dietetyk oddaje, iż należy pobudzać się drobnymi rzeczami, łapać "sukcesiki" - małe dokonania: - Ponieważ każdorazowo tracony kilogram to niesamowity sukces. Należy cenić osobistą pracę i rozweselać się, iż mamy pięć kilogramów mniej, nie rozmyślać o tymże, że może być ciągle 30 do spalenia Należy wykonać badania lekarskie. - Nawet gdy ktoś jest w dobrej kondycji, to należałoby odbyć badania, aby po trzech miesiącach skonfrontować, czy wystąpiła poprawa - zaleca Gaca. Badania są dodatkową motywacją motywacja.
Uprawiaj sport. Dlaczego informujemy o tym przy kuracji? Bo nie ma odchudzania bez treningu. Ruch poprawia w zmianie nałogów, przyspiesza metabolizm. - Przyjemność, którą odczuwamy po ćwiczeniach, rekompensuje to, z czego musimy zrezygnować będąc na diecie - mówi Gaca. Pamiętaj aby twój trening rozpocząć pomału, na przykład od spaceru. Otyłość podnosi niebezpieczeństwo chorób układu krążenia czy cukrzycy, czyli grozi zawałem, udarem, życiem z zastrzykami z insuliny. Jeśli dopadną cię problemy zdrowotne, ciężej będzie ci zająć się pozbywaniem się zbędnych kilogramów Przytłoczy cię infekcja, kilka dni w szpitalu. Niezwłocznie wybierz moment w którym spróbujesz się zmieniać. Niezależnie od tego, czy i kiedy spotkasz się z dietetykiem, musisz natychmiast ustalić pewne warunki, jakie pomogą ci spożywać mniej kalorii. Nie ruszaj z mieszkania bez porannego posiłku ażeby nie wystawiać się na zachcianki, np. batoniki w markecie.
Napisał: träningsschema för att bygga muskler