Plan wykonał amerykański lekarz Arthur Birkon. Opera się ona na podmienieniu tłuszczów zwierzęcych tłuszczami które pochodzą z ryb, oliwy, orzechów i awokado oraz spożywanie węglowodanów o małym indeksie glikemicznym. Dieta dzieli się na 3 etapy. Początkowy trwa dwa tyg. W tym czasie powinno się spożywać dużo białka i mało węglowodanów o niskim indeksie glikemicznym – poniżej 35. Niedozwolone są słodkości, alkohol i owoce. W kolejnym etapie akceptowalne są artykuły o większym indeksie glikemicznym, jednak nie większym niż 50. Menu wzbogacone jest o razowe pieczywo, brązowy ryż i niełuskane kasze. Faza ta może trwać nawet kilkanaście tyg, aż do osiągnięcia zaplanowanego celu. Ostatnia faza, która ma pomóc w utrzymaniu wagi, można dodawać do jedzenia więcej produktów o przeciętnym, a nawet dużym IG, jednakże cały czas należy stosować się do reguł diety.
Minusy: - w pierwszej chwili przyczynia się do gwałtownego obniżenia wagi ciała, co spowodowane jest odwodnieniem organizmu. W kolejnych etapach spadek wagi ciała jest już mniejszy, co w wielu przypadkach kończy się porzuceniem diety lub przedłużeniem pierwszego etapu, co jest wyjątkowo niebezpieczne i często prowadzi do ketozy (zakwaszenia organizmu), a w efekcie nawet do dysfunkcji nerek. - w początkowej fazie, która charakteryzuje się niskim spożyciem węglowodanów, może pojawić się zmęczenie i ogólne osłabienie organizmu związane z spadkiem poziomu cukru we krwi. Zalety: - dieta obniża poziom złego cholesterolu w organiźmie, zmniejsza zagrożenie chorób układu krążeniaoraz cukrzycy - wspiera szybkie chudnięcie bez efektu jo-jo - nie należy do diet skrajnie restrykcyjnych, tym samym jej stosowanie jest w miarę łatwe i zdrowe.
Zobacz: prodotti per erezione